Retourproces
Wanneer u toch niet blij bent met de aankoop dan kunt u een product op eigen kosten naar ons terug sturen. Het is belangrijk dat het product zich nog in de originele en ongeopende verpakking bevindt. Is het pakket geopend, dan kunnen wij deze helaas niet meer terug nemen. Is een product defect of mist u onderdelen dan nemen wij het product ook niet terug. U kunt hiervoor direct contact opnemen met desbetreffende fabrikant (Bestway of Gre) en deze zullen het verder met u afronden tijdens een aftersales procedure. In beide gevallen heeft de fabrikant de aftersales in eigen handen.
Wanneer u een product terug wilt sturen is het belangrijk om deze van te voren bij ons aan te melden door een mail te sturen naar aftersales@alpc.nl. Wij zullen u dan een bon toesturen die duidelijk zichtbaar op het pakket moet zitten. Is dit niet het geval, dan kan ons magazijn het retour niet accepteren.
Zoals gemeld zijn de kosten voor eigen rekening wanneer u een artikel retour wilt sturen. Ook worden de verzendkosten niet teruggestort en krijgt u alleen de aankoopprijs terug. Er zijn drie opties voor het terugsturen, op basis van het gewicht van het pakket:
- Pakketen lichter dan 30kg
Een product die lichter is dan 30kg wordt geleverd als een collie. Wanneer u deze terug wilt sturen dient u dit zelf te doen met DHL, PostNL of een andere vervoerder. De bon die wij u sturen dient niet als een verzendbewijs, maar alleen een bewijs welk pakket het is om administratief alles snel en gemakkelijk met u af te kunnen rekenen. De kosten zijn afhankelijk van het gewicht van het pakket en de vervoerder die u kiest. Deze zijn voor eigen rekening. - Pakketen zwaarder dan 30kg, geleverd op een pallet
Wanneer een pakket zwaarder is dan 30kg zijn wij verplicht deze te leveren op een pallet voor vervoer. Om dit terug te sturen neemt u contact op met ons, en wij zorgen dat een afspraak gemaakt wordt met transmission om de pallet op te halen. Deze kosten zijn standaard €35,- en zijn voor eigen kosten. - Een houten bad terugsturen
Voor een houten bad is het belangrijk om te weten dat het terugsturen hiervan €250,- is. Wij zullen regelen dat het wordt opgehaald, maar de kosten zijn voor eigen rekening.

Service-afdeling
Heeft u een vraag over het gebruik van uw product of over het onderhouden ervan? Neem dan contact op met ons via aftersales@alpc.nl. Is uw product defect of heeft u andere problemen? Neem dan contact op met desbetreffende fabrikant.

Verzendkosten van €6,95 voor Nederland en €9,95 voor België
Het verzenden wordt gedaan door transmission. Levertijd voor Nederland is ongeveer 2-3 werkdagen, voor België is dit 3-5 werkdagen. Eventuele retouren zijn op eigen rekening en de verzendkosten worden niet terugbetaald. Meer over het retourproces kunt u hier vinden.